Eerste dag in Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Elly Ros - WaarBenJij.nu Eerste dag in Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Elly Ros - WaarBenJij.nu

Eerste dag in Kaapstad

Door: PAM van Driel

Blijf op de hoogte en volg Elly

22 Juli 2016 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Vrijdag 22 juli 2016. Onze auto werd netjes op tijd om 10 uur afgeleverd. Daarvoor hadden we al een stevig ontbijt achter de kiezen.
Gelijk maar in de auto gestapt en aanvankelijk wilde ik eerst in de omgeving van het hotel even een paar blokjes te gaan oefenen om aan het rechtse stuur en het links rijden te wennen, maar het voelde eigenlijk gelijk zo vertrouwd aan dat ik dat maar niet heb gedaan en zin we hup richting stad gereden. Wel met Camemi afgesproken dat ze mee moest kijken. Behalve dat ze een paar keer moest zeggen dat ik, volgens haar, te veel aan de linker kant van de weg reed, waren er geen problemen.
Auto geparkeerd bij Het Kasteel De Goede Hoop en verder richting stadscentrum gelopen. Eerst naar het Green Market plein met zijn vele exotische stalletjes. Daarna richting Longstreet, een van de oudste straten in Kaapstad en dat is goed te merken aan de vele oud Victoriaanse gebouwen die er staan. De meeste gebouwen zijn netjes gerestaureerd of kregen opvallende kleurtjes mee die het straatbeeld erg opvrolijken.
Na nog een leuke spectaculaire excursie voor de volgende week te hebben geregeld zijn we met de Hop-on-Hop-Off bus een tour gaan maken. Het weer werkte mee dus konden we boven zitten. Daarna was onze maag aan het knorren. We besloten om uitgebreid te lunchen en dan iets mee te nemen om vanavond op de kamer op te eten
We wilden perse bij Mama Africa gaan eten. Daar serveren ze de echte Afrikaanse gerechten. We hebben het aan de ober overgelaten en dat hebben we geweten. We kregen een grillplateau met : krokodil, springbok, struisvogel, koedoe, hertenvlees en , zwijn en een paar bijgerechten. Alles was heerlijk, zwijn het minst, maar we hebben maar ongeveer de helft opgegeten. Ik weet niet of we er nu zo hongerig uitzagen maar het was in ieder geval veel te veel. Er werd netjes gevraagd of we het mee wilden nemen maar daar hadden we geen trek in.
Toen was het weer tijd voor een wandeling en al windowshoppend en wat te eten voor vanavond te hebben gescoord zijn we richting auto gelopen, helaas was het toen inmiddels gaan regenen.
Daarna naar Bo-Kaap met de vele kleurige huisjes en toen als laatste naar Signal Hill. Werkelijk een adembenemend uitzicht op de stad. We hoopten om de zon in de zee te kunnen zien zakken maar daar zat net een wolk voor wat op zich ook wel heel mooi was.

• 24 Juli 2016 - 14:36

Alexandra: