Sunrise en slapen in een boomhut - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Elly Ros - WaarBenJij.nu Sunrise en slapen in een boomhut - Reisverslag uit Hoedspruit, Zuid-Afrika van Elly Ros - WaarBenJij.nu

Sunrise en slapen in een boomhut

Door: PAM van Driel

Blijf op de hoogte en volg Elly

02 Augustus 2016 | Zuid-Afrika, Hoedspruit

Om 6 uur liep de wekker af we wilden in ieder geval de zon op zien komen. Net op tijd waren we op het uitkijkpunt. Het was zeker het vroeg opstaan waard. Eigenlijk hebben we de zon 2 keer op zien komen. Eerst echt van boven de bergen, toen verdween hij achter een wolk om even later weer terug te komen. Heel mooi ! Ik ben daarna nog even terug gegaan naar bed. Had slecht geslapen en voelde me moe. Camemi is gaan hardlopen. Daarna zijn we op ons gemakje door het Krugerpark gereden en hebben heel veel diverse beesten gezien. Nog naar een uitkijkpunt gereden maar we vonden het toch te gevaarlijk om daar uit te auto te gaan. Dus dan maar op ons gemakje verder naar Pezulu Tree House. Om dat te vinden was werkelijk een heel avontuur. We dachten dat we een poort open moesten maken en hebben dat ook gedaan maar toen kwamen we zoveel bordjes tegen met gevaar dat we toch maar zijn omgedraaid. Bleek een heel goede beslissing te zijn !! Daarna verder zoeken naar Tree House Lodge. Ontzettend stuk door de bush bush gereden voor we bij een armzalig gebouw aankwamen en inderdaad dat heette Marc’s Tree House Lodge te zijn maar ook dat zochten we niet. Dus weer op pad. Een aardige mijnheer bij Marc had ons de weg gewezen maar er niet bij gezegd dat deze weg eigenlijk alleen maar begaanbaar was voor een auto die hoog op de poten stond. Nog nooit zo’n slechte weg gezien en na ongeveer 45 minuten waren we dan eindelijk op de plaats van bestemming: Pezulu Tree House.
Wat een schitterende accommodatie. Hier hadden we wel langer willen blijven. Nooit gedacht dat ik op mijn leeftijd nog een keer in een boomhut zou slapen. Maar het is dan ook wel een heel luxe boomhut. Intussen lopen de wilde beesten onder onze hut door en Camemi raakt in alle staten. Dat gaat nog wat worden als we straks over het terrein in het donker naar de eetzaal moeten.
Het eten was weer heel bijzonder. Plaatselijke gerechten maar allemaal goed te eten. We zaten in een grote kring met in het midden een groot vuur en daar vandaan kregen we het eten. Na afloop nog even op de wifi gezeten want dat kan alleen in het restaurant en de bar. Toen naar de boomhut. Het kraakt wel als je in het huis loopt maar dat is ook gezellig. Camemi bleef nog in de bar want die wilde even contact met Boris. Natuurlijk maakte ze het weer veel te laat en moest ik nog even boos op haar worden.