Ochtendwandeling - Reisverslag uit iMbali, Zuid-Afrika van Elly Ros - WaarBenJij.nu Ochtendwandeling - Reisverslag uit iMbali, Zuid-Afrika van Elly Ros - WaarBenJij.nu

Ochtendwandeling

Door: PAM van Driel

Blijf op de hoogte en volg Elly

03 Augustus 2016 | Zuid-Afrika, iMbali

Om kwart voor zes liep de wekker af want om 6 uur moesten we ons melden voor een ochtendwandeling door het park. De kou viel gelukkig mee. Met onze gids op zoek naar wilde beesten. Al snel zagen we de impala’s en even later stonden we bijna ook in oog met een paar giraffes. Echt te gek zo dicht bij die beesten te staan. Ook nog een foto gemaakt van ons beiden voor de giraffe. Om 8 uur ontbeten en daarna auto inpakken en op naar de volgende stop. Eerst moesten we nog een heel slechte weg af. Echt te gek hoe slecht een weg kan zijn. Daarna via Orpen Gate weer het Kruger Park in. Onderweg weer veel moois gezien. Rond het middaguur waren we op de plaats van bestemming na ongeveer 45 kilometer door de bush bush te hebben gereden . Ik dacht werkelijk af en toe dat we nooit meer iets bewoonbaars tegen zouden komen. De weg was zo nu en dan behoorlijk onbegaanbaar. Niet goed voor de auto in ieder geval. Eén keer hoorde ik heel nadrukkelijk dar carterplaat over de bodem schrapen. Niet fijn en het blijft toch altijd een beetje een angstig idee of er geen olie lekt. Zo te zien niets aan de hand. Toen we bij Imbali Safari Lodge arriveerden werden we als vorsten onthaald. Bagage netjes uitgeladen en auto werd keurig weggebracht naar de parkeerplaats. Maar de echte verrassing kwam pas toen we in de lounge kwamen. Aan de overkant stonden tientallen olifanten, impala’s, zebra’s en neushoorns. Ze zitten bijna naast je wat een fantastisch gezicht is dat. De olifanten maken heel veel geluid en ook de andere beesten laten zich goed horen. Omdat het zo’n droog seizoen is hebben ze daar een waterplaats aangelegd. Al het afvalwater, m.u.v. het toilet, wordt gerecycled en naar de overkant gepompt. Zodoende gaat er geen water verloren en hebben de dieren te drinken en dat op een plek die bijna naast het terras ligt. Echt uniek. Om half 4 begon de safari. In een zeer luxe terreinwagen werden we rondgereden. Heel veel dieren gezien. Zonsondergang hebben we vanaf een heuvel bekeken. We zijn toen uit de auto gegaan en er werd een soort picknick tafel klaargezet. Je kon kiezen uit diverse soorten drank en ook waren er versnaperingen bij. Vreemd gevoel en je moet constant om je heen blijven kijken voor het geval er toch ineens een beest komt waar we maar beter voor in de auto kunnen zitten. De zonsondergang was geweldig. Op de terugweg ook nog Honey badger gezien. Die liep vlak bij de weg en bleef in het schijnsel van de zaklamp aardig dicht in de buurt van de auto rondlopen. Na nog een lesje in sterrenkunde te hebben gehad zijn we richting hotel gereden. Voor het diner van 7 uur waren we iets te laat maar ook de anderen waren nog maar net binnen. De tafel voor ons groepje was keurig netjes gedekt en het eten was uitstekend. Na het diner nog heel even op wifi gezeten en toen naar de kamer. Daar mag je in het donker niet alleen naar toe. Je krijgt een bewaker mee. Je schrikt af en toe behoorlijk want in het kreupelhout zit echt van alles en toen ik naar het huisje liep sprong er een impala voor ons uit de bosjes. Het gevaarlijkst schijnen overigens de slangen te zijn. Maar die heb ik tot op heden niet gezien. Morgen weer vroeg dag dus op tijd gaan slapen.