Moholoholo - Reisverslag uit iMbali, Zuid-Afrika van Elly Ros - WaarBenJij.nu Moholoholo - Reisverslag uit iMbali, Zuid-Afrika van Elly Ros - WaarBenJij.nu

Moholoholo

Door: PAM van Driel

Blijf op de hoogte en volg Elly

05 Augustus 2016 | Zuid-Afrika, iMbali

Het is vervelend maar ook deze morgen werden we weer om half 6 gewekt. Even had ik de neiging om te zeggen: laat deze drinkbeker maar aan mij voorbijgaan. Maar toen bedacht ik dat het de laatste safari was van deze vakantie en wat voor moois we de dag ervoor allemaal hadden gezien. Vandaag hadden we iets minder succes. Bij het karkas van de zebra was het nog wel een drukte van jewelste. Maar liefst drie leeuwen met de 5 welpjes waren daar bezig. Om ons heen cirkelden ook 5 hyena’s en boven ons hoofd vlogen de gieren. Ieder in afwachting om toch nog een graantje mee te pikken. Verder wel veel gezien maar geen nieuwe beesten.
Na terugkomst van de safari weer van een heerlijk ontbijt genoten met een uitzicht dat nooit gaat vervelen. Toen auto ingeladen en op weg naar onze laatste halte de Iketla Lodge. Maar eerst nog het Moholoholo centrum bezocht. Ik had eerst geen zin en wilde zo snel mogelijk naar het hotel maar Camemi wilde heel graag dus hebben we het maar gedaan. We waren daar al om kwart voor 2 maar de rondleiding was pas om 3 uur. Dus een uurtje rust gehad. De rondleiding was werkelijk geweldige. We werden getrakteerd op 2 geweldige vertellers die met veel humor allerlei wetenswaardigheden vertelden. Ik heb er dan ook geen spijt van dat we dat hebben bezocht. Het centrum vangt gewonde dieren op en indien mogelijk zetten ze die weer terug in de natuur. Maar dat kan niet altijd omdat intussen de achtergebleven soortgenoten het gebied als hun territorium hebben geclaimd. In dat geval gaan ze kijken of bij Privat resorts nog ruimte is. Zo neen dan blijven de dieren daar en gaan ze er mee naar scholen voor educatie.
Toen op weg naar ons laatste onderkomen. Omdat we pas om kwart over 5 bij Moholoholo vertrokken reden we dus al heel snel in het donker. Dat is hier geen pretje. We waren de gate al in en toen werden we gebeld door iemand van de organisatie ze waren bang dat we waren verdwaald. Maar klokslag 7 uur kwamen we aan en konden gelijk aanvallen voor het diner. Daarna nog even op internet gezeten en toen naar onze kamer. Weer een prachtig huisje in een schitterend park.

• 06 Augustus 2016 - 19:10

Geeske:

Volgens mij zijn jullie flink verwend met al die dieren en natuurschoon. Dat wordt thuis afzien en erg wennen. Geniet er nog maar even flink van!