Zuid Afrika juli-augustus 2016 met Camemi - Reisverslag uit Pijnacker, Nederland van Elly Ros - WaarBenJij.nu Zuid Afrika juli-augustus 2016 met Camemi - Reisverslag uit Pijnacker, Nederland van Elly Ros - WaarBenJij.nu

Zuid Afrika juli-augustus 2016 met Camemi

Door: PAM van Driel

Blijf op de hoogte en volg Elly

20 Juli 2016 | Nederland, Pijnacker

Het was een vroegertje vanmorgen. Om 5 uur liep de wekker af want ik moest om 6 uur in Lodève zijn. Daar woont Bob, mijn tuinman, en die had aangeboden om me naar het vliegveld in Montpellier te brengen. Alles liep verder volgens planning en rond 11 uur landde ik op Rotterdam-The Hague Airport. Daar stond Amber me op te wachten. Snel naar Pijnacker gereden want we moesten proberen, om zonder afspraak, nog een paar handtekeningen op het Gemeentehuis te laten legaliseren.
Zij, Amber en Marc, gaan binnenkort op vakantie naar o.a. Rusland en aangezien de camper op mijn naam staat moet ik dan toestemming geven om daar mee te mogen rijden. Dat hebben we al eerder gedaan maar bij het aanvragen van een visum hebben ze dat papier op de Russische Ambassade waarschijnlijk achtergehouden.
Gelukkig was men heel behulpzaam en werden we geholpen. Dreigde nog even mis te gaan want ik had mijn paspoort in mijn reistas en je moet je perse legitimeren met een geldig Nederlands legitimatiebewijs. Mijn Franse rijbewijs voldeed dus niet aan de eisen. Maar Marc had mijn pas in no-time gehaald en even later stonden we weer met de benodigde gelegaliseerde papieren buiten. Snel wat gegeten en toen moest ik me haasten om op tijd bij de prikpolie te zijn. In Frankrijk was het niet gelukt om me in te laten inenten tegen Hepatitis A. Nergens was het serum voorradig maar ik had dat nog kunnen regelen via de Huisartsenpraktijk op Scheveningen. Toen nog de laatste boodschappen halen en daarna naar de kapper. Even een Coup South-Afrique aan laten meten. Nog snel een paar knuffels gehaald bij Nicole en de kids en toen weer naar Amber. Die had intussen heerlijk gekookt (jaja !) en samen met Joey hebben we lekker buiten, in de net nieuw aangelegde tuin, gegeten. De noodzakelijke telefoontje gepleegd die niet vanuit Frankrijk zijn te regelen omdat je daar vandaag geen 0900 nummers kan bellen. Met Amber wat zitten kletsen en daarna samen de honden uitgelaten en laten zwemmen. Om half elf naar mijn bedje. Moe maar voldaan. De planning was uitgevoerd en nu snel een paar uurtjes slapen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Elly

Een onverwachte reis die in een opwelling is geboekt en waar we naar uitkijken.

Actief sinds 10 Maart 2012
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 21052

Voorgaande reizen:

15 April 2017 - 29 Mei 2017

China april - mei 2017

20 Juli 2016 - 08 Augustus 2016

Zuid Afrika juli-augustus 2016 met Camemi

Landen bezocht: