vliegen naar Nelspruit - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van Elly Ros - WaarBenJij.nu vliegen naar Nelspruit - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van Elly Ros - WaarBenJij.nu

vliegen naar Nelspruit

Door: PAM van Driel

Blijf op de hoogte en volg Elly

29 Juli 2016 | Zuid-Afrika, Hazyview

Heel vroeg liep de wekker af want we moesten om 10 uur vliegen naar Nelspruit, de luchthaven die het dichtst bij het Krugerpark ligt. Maar eerst nog een stuk rijden en we moesten vooral niet vergeten om de tank weer helemaal vol te gooien. Dat laatste gaf nog even problemen. Camemi had via de Garmin opgezocht waar het dichtstbijzijnde pompstation was. We werden de weg afgeleid en kwamen in een krottenwijk terecht en we werden door iedereen vreemd aangekeken. Ik ging me hoe langer hoe onveiliger voelen en heb dan ook besloten dat we daar weer zo snel mogelijk moesten maken dat we wegkwamen. Uiteindelijk vlak voor het vliegveld toch nog kunnen tanken.
De reis was toch al geen pretje want het was nog donker toen we vertrokken en er was dichte mist en dat voor iemand die nachtblind is, is beslist geen pretje. Ruim op tijd waren we op het vliegveld en hadden zodoende nog tijd om een licht ontbijt te nemen. Auto netjes ingeleverd en gemeld dat er een barst in de voorruit is gekomen. Daar ben ik in ieder geval voor verzekerd. Dat de linker buitenspiegel ook een kleine beschadiging heeft, is niet opgemerkt. Was ook niet echt erg. De vliegtocht van 2,5 uur van Kaapstad naar Nelspruit verliep voorspoedig en we landden op een heel lief vliegveld. Allemaal kleine gebouwen met rieten daken. Zag er heel gemoedelijk uit.
Auto opgehaald en gelijk iemand erbij gehaald want ik miste een wieldop en er zaten diverse beschadigingen op. Alles netjes op het papier vermeld zodat ik bij het inleveren van de auto geen problemen krijg.
Via een klein gedeelte van de Panoramaroute naar ons resort gereden. We verblijven 3 dagen in Hippo Hollow Country Estate. Er zijn appartementen maar wij hebben een huisje vlak bij het zwembad. Camemi is, nadat we wat hadden gedronken, gelijk bij het zwembad gaan liggen. Ze is erg moe ! Ik ben de activiteiten voor de komende 2 dagen gaan regelen. Wordt weer spectaculair !