Panoramaroute - Reisverslag uit Pelgrims Rust, Zuid-Afrika van Elly Ros - WaarBenJij.nu Panoramaroute - Reisverslag uit Pelgrims Rust, Zuid-Afrika van Elly Ros - WaarBenJij.nu

Panoramaroute

Door: PAM van Driel

Blijf op de hoogte en volg Elly

06 Augustus 2016 | Zuid-Afrika, Pelgrims Rust

Zonder wekker werd ik net als de vorige dagen om half 6 wakker. Toch nog maar even de ogen gesloten maar om half 8 was ik klaar wakker dus eruit gegaan en gaan ontbijten. Camemi sliep nog als een roosje. Na het eten zitten internetten en alles weer een beetje bijgewerkt. De verhaaltjes van de laatste 3 dagen op ‘Waar ben ik nu’ gezet. De foto’s doe ik later. Toen ik bij het huisje kwam was Camemi ook wakker. We zijn bij het restaurant in de zon gaan zitten maar al snel opperde Camemi dat ze toch nog wel iets wilde gaan doen. Dus na enig heen en weer gepraat besloten om dan de Panorama-route te gaan rijden. Daar heb je dan 5 uur voor nodig en als we niet weer in het donker willen rijden moeten we toch wel op tijd weggaan. Om 11 uur gestart maar het zoeken naar een benzinestation leverde de nodige problemen op en we kregen zowat bonje hoe we nu verder moesten rijden. Maar dat was ook weer snel vergeten. Via Pelgrim’s rest naar Harry’s Pancake in Grashoek om daar te gaan lunchen en verder God’s Window en Bourke’s Potholes bezocht. Omdat het een beetje heiig was voel het eigenlijk een beetje tegen. Wel een schitterende route maar we zijn natuurlijk zo verwend dat we het eigenlijk allemaal gewoon gaan vinden.
Eind van de middag nog even bij het zwembad gezeten maar als de zon dan ondergaat koelt het best heel snel af. Om 7 uur gaan eten en daarna bij de openhaard gaan zitten maar we wilden allebei naar ons bedje toe. Dus zo gezegd, zo gedaan en om half 10 ging het licht uit. Dit gaat ons laatste nachtje worden in Zuid Afrika. Wat hebben we genoten en ontzettend veel gezien. Een hele rijke ervaring !!!